Saturday 10 July 2010

The secret 2

Alhamdulillah cuaca yg panas terik mgambarkan summer season yg memuncak. Berkesempatan menghadiri majlis b'day Musfirah anak member d bumi Sheffield ini. InsyaAllah esok akan hadiri 'Meeting bawah pokok sena' d Panderossa park esok hari..Mungkin ada sedikit jamuan dan BBQ kecil yg dibuat secara potluck..

Just ada some space and time nk cntinue entry yg lepas 'The Secret'..bdasarkan pengalaman dan pembacaan aku yg boleh dikatakan 'belum banyak lagi membaca' ini, kebanyakan diri kita ini kurang sedar dengan kuasa yg secara semulajadinya wujud azali. Kuasa yg utama perlu sedar iaitu kuasa Allah, dan bab ini biarkan mereka yg arif dpt mjelaskan dan membuat kajian berkaitan isu yg saling berkait dgn entry ini..aku hanya dpt membayangkan kesinambungan kuasa universe (alam) yg di intrapetasikan kpd kepercayaan kita sebagai umat Islam. Harus kita sedar dan terus sedar jika kita curi dan cungkil pemikiran barat ini insyaAllah nasib dan pembagunan gagasan serta kejayaan kita terbela sentiasa.

Dari sudut 'free thinker', kuasa alam (universe) ini kita boleh umpamakan cermin yg memantulkan cahya yg menerusinya..kalu kita berdiri di hadapan cermin, maka wajah yg anggun terpapar indah;)...melainkan mereka2 yg kurang hensem...hehe..cermin ini mmg Akan 100% memberikan objek dihadapannya..begitulah yg aku maksudkan universe...bila kita minta yang baik, baik la jadinya dan juga begitu sebaliknya...bedanya pula between universe kpd cermin ini hanyalah kawalan Dari dlm diri masing2...dan juga perlu constant berfikir dan melahirkan intrapetasi yg always 100% positive..ya, anda perlu positive dan terus positive...insyaAllah selebihnya terserah pada kuasa Allah S.W.T...Cuma dsini, kita hanya perlu mencari dan mempraktik kan formula yg terbukti bkesan dlm diri kita ini berdasarkan pengalaman2 org yg bjaya masa lampau...perlu yakin dan pujuk hati kita agar berfikiran positive..

Ramai juga pengamal2 kpd kepercayaan ini masih gagal dan buntu termasuk diri aku ini...dberikan akal dan agama moga sama2 saling nasihat menasihati..insyaAllah kekuatan kita yg 80% boleh membantu sahabat2 yg lain manakala kekuatan sahabat2 80% boleh membantu kekurangan kita yg 20% ini...masalah yg ketara punca kegagalan ini krn kita tidak 'constant' mgamalkannya...sekali lagi termasuk la penulis entry ini...

Just remember, we r the pilot n d leader of our mind!!!....yes, then kena la drive betul2 Dan terus positive yakin anda hebat anda positive Dan Aku positive...insyaAllah sama2 la kita menuju membentuk kekayaan yg cemerlang gemilang Dan tak terbilang..hehe..

InsyaAllah to be continued and bnyk lagi entry2 yg nk dmasukkan terutama isi kandungan dan formula2 yg mungkin sesuai dgn anda Dan juga aku...just Do It (Nike said)...buat dan terus buat...

Keypoint 'control our mind to think positive'.....insyaAllah...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Hanover Way,,United Kingdom

No comments: