Friday 9 July 2010

The Secret


Alhamdulliah ada peluang 30min tuk aku memasukkan entry yg dah lama beku dlm kepala ni...title entry ini merupakan satu kingdom yg memberi seribu mkna yg besar dan tak terhurai dgn tulisan...

At 1st point sure pembaca question "what is the secret?"...then, haha...dfficult to answer n tell everybody in short msg...but insyaAllah aku Akan memberikan sedikit pengertiannya dan hopefully marilah kt mdalami apakah maksudnya yg begitu dlm dan asli...

Alhamdulillah kita ni Islam sejak lahiriah, dan bnyk advantagenya tnpa kita sedari...pohon dan berdoa smoga kita dberikan petunjuk dan hidayahNya...dan pohon juga dkekalkan hidayah yg ditunjukkanNya...insyaAllah...setiap yg berlaku seharian didepan mata kita ada hikmah dan intrepetasi yg tersendiri...dberikan akal dan agama tuk kita berfikir...

Sebelum ini aku dah masukkan satu entry 'aku dan aku kamu dan kamu'..entry berikut juga saling berkaitan dgn entry ini...inyaAllah I'll try to proceed with this wonderful topic ...

Sebenarnya kehidupan kita seharian mmg dikawal exactly the same laws...one law that we call it "Law of attraction"!!!...tp bagi pengertian aku lebih memilih tuk berdoa...most of free thinker just accept this rule (law)....but secara islamicnya kt percaya pd unsur ini tp cuba kita ubahnya kpd satu perkataan yg lebih sesuai tuk diri kita iaitu "berdoa"....aku percaya dan amat percaya 'kata-kata' merupakan doa...kalu kita bilang 'sial', sial la subjek itu...kita bilang bagus, bagus la subjek itu...jadik bermula hari ini dan saat ini berkata dan berfikir pkara2 yg bagus...insyaAllah kelak hebat lah anda kerna mempractikkannya...

Percaya atau tidak, cuba anda tanam 2 pokok yg sama benih sama sihat...satu pokok itu anda ckp pada dia "berbuah la kamu" dan satu pokok lagi anda ckp "kamu ni x mendatangkan hasil, hodoh, sial la pokok ni"....then selang beberapa minggu Cuba anda lihat apakah hasilnya!!....ini bkn kata2 kosong tp ini ada lah salah satu bukti yg dpt aku nyatakan dsini...jadik marilah kt sama buat research ini...

Ada lagik satu contoh yg mmg dialami oleh aku sendiri masa buat master d UPM dan research d IMR...Salah satu objective research master aku dulu ada bkaitan 'cell cultures'...hari2 aku bkata2 dgn cells ni...'sihat la ko', 'viable la ko', 'plz accept this gen', 'please show smthing +ve result'...dan bermacam2 pkataan...alhamdulliah aku adalah salah seorang yg boleh dikatakan pakar dlm cell culture ini....setiap cells yg aku accept dr oversea alhamdulillah growth dgn viable dan cantik skali...semua ini aki boleh bilang 'kata2' atau 'doa' yg secara indirectly nya dpanjatkan pd Allah S.W.T...

Orait sambung lagik cz anak aku pun dah bangun then tiba la waktu mereka layan YouTube kt iPhone aku ni.......




- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Hanover Way,,United Kingdom

No comments: