Friday 9 October 2009

MasyaAllah

Rata- rata pengkaji Al-Quran telah menemui beberapa bukti yang mengaitkan bencana ini dengan kalam Allah, antaranya gempa bumi yang berlaku di Padang pada 30 September tepat jam 5.16 pm [ atau jam 17:16 ] dan gegaran kedua berlaku pada jam 5. 58 pm [ atau jam 17 : 58 ] . Sementara esoknya [ 1 Oktober ] jam 8.52 am berlaku gegaran susulan di Jambi .

Apabila diselaraskan masa berlaku gempa bumi dengan surah dan ayat al quran , akan ditemui persamaannya seperti berikut . [ Jam 17 : 16 = Surah ke 17 ayat ke 16 ] [ Jam 17 : 58 = Surah ke 17 ayat ke 58 ] [ Jam 8:52 = Surah ke 8 ayat ke 52 ]

17.16 (QS. Al Israa’ ayat 16): “Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya mentaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya.”

17.58 (QS. Al Israa’ ayat 58): “Tidak ada suatu negeri pun (yang durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami azab (penduduknya) dengan azab yang sangat keras. Yang demikian itu telah tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfuz).”

8.52 (QS. Al Anfaal: 52): (Keadaan mereka) serupa dengan keadaan Fir’aun dan pengikut-pengikutnya serta orang-orang sebelumnya. Mereka mengingkari ayat-ayat Allah, maka Allah menyiksa mereka disebabkan dosa-dosanya. Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Amat Keras siksaan-Nya.”

Ayat-ayat tersebut adalah ayat-ayat azab yang Allah timpakan ke atas penghuni sesebuah negara yang derhaka kepadaNya.Ia seolah-olah satu layangan kad merah kepada hambaNya agar menjauhi perbuatan mungkar,jika tidak, kita akan diarahkan untuk keluar dari ‘’padang Allah’’ ini.

Hari ini mungkin Indonesia , tetapi tidak mustahil ia boleh berlaku di negara kita Malaysia pula jika maksiat dan mungkar makin membarah,nauzubillah

Semoga segala yg berlaku memberikan ksedaran kpd kita semua...


-- Posted from my iPhone

No comments: