Sunday 4 October 2009

Rover breakdown for 2nd time








Hari ni ahad 4 october 2009...kete aku rover 400 sangkut for 2nd time tp Kali ini d Haddon Street, Middlesbrough....Seminit sebelum smpi Umah Che Dah engine kete mula berasap smpi ke anak tekak aku...then bhenti trus depan umah....takut meletop la plak...lantas aku kluarkan nuha n Adam cepat2 as precaution step...takut x smpat if jadik pape...horror n mmg horror...kalu aku sorang x de la nk rasa horror cam gini...

Lepas aku setting family aku dlm Umah Che Dah aku pun kluar la tgk apa jadik pada engine kete aku ni...rupa2 punca asap tu dtg Dari minyak yg touch 'hot surface'....tulah punca berasap2 bagai nk 'rak'....
Then aku blur kejap cz x tau mana punca leaking tu...aku ambik tisu then slow2 cari which area yg damage...then aku tjumpa satu area host yg aku pun x tau apa mende nya ni....

Pukul 9 mlm RAC staff smpi...dia check smpi 15 min but still x jmpa punca leaking tu...start dari clutch, minyak smpi la aku bgtau aku baru jek isi minyak power steering...then apalagi, dia terus suruh aku corner steering ke kiri n ke kanan...within 30 second, pergh asap membuak2 kuar dr engine kete aku....mechanic tu kata "cnfirm the leaking from power steering oil"...then bantai gelak kitaorg 30 second...

Aku brase beruntung dan syukur pada Allah yg maha besar lg maha penyayang kerana kejadian ni blaku bila ktorg mmg hampir2 dgn Umah Che Dah...syukur alhamdulillah ...

Dan mlm ini kami sekeluarga bsama2 dirumah bermain dgn anak2.....alhamdulillah...alhamdulillah....alhamdulillah...syukur nikmat dari Nya....

-- Posted from my iPhone

No comments: